Thursday, April 28, 2011

Ashes and Snow

Hallo... =)
I HEARTS skype!!! Mesti korang cam apehal budak ni jakun giler bunyik nyer...macam baru first time kenal skype! HA HA HA .... Tak lah, aku bukannya apa, just got off from skyping with my bestie...aku rindu giler kat diorang, rasa macam nak keluarkan duit tabung pastu buat kerja gila dengan membeli tiket flight ke Mexico City malam ni juga.  T-T

Siapakah gerangan bestie ini? (oh! baku! skema ko misa....kihkihkih) When I was in high school, budak-budak ni la yang membuatkan aku sentiasa ceria. Aku ingat lagi, banyak kelas aku sekali dengan dia.
Yang tengah tu paling rapat, Pilar. Yang sebelah si Pilar ni adalah Tony...aku dengan Pilar banyak giler spent time sekali. Subjek yang kitaorang ambil sekali adalah art, chemistry, maths dan psychology. Ingat lagi masa ambik chemistry sekali dengan dia, dah la aku ni bengap dalam aliran sains, memang tak syak lagi kalau korang tanya aku, apakah itu chain chemistry, Ah SUDAH!......(mata melirik ke atas sambil mencari petanda light bulb), sebab tu la aku bersyukur sangat-sangat bila ambil IB diploma aku dapat pilih subjek yang aku nak belajo. Den meme tak leh nak fikir kalau amek ekonomi ko, business ko....so yang sepade ngan den psikologi ngan arts jew........tapi aku suka! So?! sapa tak puas hati sila mata-ke-mata ngan saya.  XP
Disebabkan aku membesar dengan diorang, maka emotional attachment itu sangat kuat, bak gaya penumbuk abang shieldtox, (ganyang gitu!) punyalah rapat kitaorang. Aku masih lagi blurr nak jadi apa bila aku besar, dia pula dah siap plan masa depan dia. Dia nak masuk aliran filem, katanya nak jadi film director. Mula-mula aku macam, 'biar betul sis aku ni'....tapi last-last sekali, aku belajo apa?! (semua tuding jari kat school masscomm) Ya betol! bullshit! ....eh silap, bullseye! Tekaan anda terkena batang hidung sendiri! Aku pun jadi budak broadcasting, tapi aku tak pernah rasa aku masuk masscomm kerana dia, inilah pilihan aku sendiri. Sekarang baru aku terpikir, aku baru nak ambil degree....dia plak siap dah jadi assistant director film kat Panama. Disebabkan terjojol keluar topik arts ni la aku terus teringat kenangan lampau masa kitaorang kena ikut rombongan tengok satu art exhibition ni..... 
 HAHAHA...ingatan yang tulus mulus, masa ni kitaorang kena gi tengok satu art exhibition ni yang dipanggil "Ashes and Snow" by Gregory Colbert tapi sempat menggilores sebelum masuk, semua budak-budak arts memang wajib kena pergi. Masa masuk ke dalam tu punyalah ramai makhluk yang dipanggil manusia...so kitaorang yang alien dan katik lagi comel ni terpaksalah main tolak-tolak sebab nak tengok setiap piece. Bila dapat tengok piece to depan mata rasa cam....wah! bertuahnya anak mak!
Tapi satu je aku tak suka.....disebabkan terlalu ramai orang, yang kelihatan hanyalah punggung yew.......maka aku dengan rasminya memanggil exhibition ini....exhibit "Asses and Snow".......get it? (WAKAKAKAKA  XD )....sebab diorang asyik tayang punggung! Bukan salah gua! (tiba-tiba air muka berubah menjadi ketat).....OK TIME TO BE SERIOUS BEBEH!

The work of art is One of my favorite so far, tak ada yang setanding and you'll see why......
The artist exhibit the beauty of nature...he actually combines mother nature and living creatures that bond by soul....Ashes and Snow is a film shot by a Canadian artist Gregory Colbert is an amazing piece of art work putting people and animals into one picture, while showing it in an almost tranquil calm way. If you feel nothing after looking at these pictures...then get the hell outta here!!!

I can't literally describe his work of art....you just have to....cuci mata and appreciate it! You ain't seen nothin yet here! Visit his website: http://www.ashesandsnow.org/en/home.php right now!!! Go!!! ....to appreciate his portfolio! If you take photography and yet you think you're taking breathtaking pictures.....then go buy yourself a breath mint....coz you haven't reach his standard. HAHAHAHA....takde lah...everyone is unique and they have their own way of expressing art.......   ^_^


Awwww!!! LOVE it!!! Nak jugak! Tapi takut kene baham  T-T.....nantilah.....mak mana mampu cari leopard chumels gini......mak wat photoshoot bersama kucing kurap di Bakti sudah.... 
YEAH! Hidup kucang!

xoxo-Hami

3 comments: