Sunday, April 3, 2011

Aku si gigi besi

Apekah? Dengan ini aku, Hamizah Sahharon telah mengistiharkan bahawa aku telah berjaya memagarkan (is it even a word? setelah mendapat B pelus-pelus dalam bahasa melayu SPM nie, ayat aku semakin menjadi-jadi) gigi aku setelah sekian lama ingin menambatnya. kihkihkih....

On Monday the 28th of March I went to Bhar dental to put on my braces as planned, it doesn't hurt! Though the Doctor cabut 4 of my teeth, (ouchies!) 2 up and 2 at the bottom. Somehow part cabut tak sakit, just masa kena cucuk tu da! Itu sampai terangkat punggong punya pasal! Tapi jangan takuts dan jangan serams ('serams' sebutan dia begini- se-rems!)!
Pakai je kalau korang rasa gigi korang tak betul n bengong. Bukan nak kutuk ke apa kalau gigi tak betul, tapi confident dan self-value kita akan naik sket, dan kita bakal mendapat gigi yang cantik dan tersusun rapi. Kalau tk tersusun rapi gak tak tau la....g klinik pastu ajak Dr. berbincang dengan gaya dan tone yang manja, "Dr....Cantik la gigi Dr. sangat tersusun rapi.....Dr. pernah tengok tak jongang extreme? nampak hammer nie? haaa....susun elok-elok yew...saya tahu Dr. mampu, capiche?" - konpem! dia susun bagai nak rak gigi korang!

Wooo! kalau dapat headgear braces camni...alamatnya tak keluar bilik la jawabnya, menangis mak nuks! Biar dua tahun kena mereput dalam bilik, I tak kishah! huhu....X3 relaks ah bro! jangan extreme sangat! Aku takde la pakai brace camni, aku pakai yang biasa-biasa je...ala-ala pagar buluh buatan kampung jew....
Aku layak pakai yang macam ni jew....pasal makan lak...minggu pertama agak susah sket sebab first time dia pasang tu kita akan rasa sedap jew...hari kedua meraung sebab gigi akan rasa seghiau (ala-ala cakap orang Kedah kan, I kan orang Kedah) atau ngilu. Aku berdrama jap minggu pertama tu, setiap kali kawan-kawan ajak makan je mesti, "korang makan la dulu...aku tak mampu kunyah nuks!" atau "Dah dua hari saya tak makan..." atau "Yew la-yew la...aku minum je." sampaikan kawan-kawan semua kata kesiannya kat kau Mizah...patut la nampak kurus (hah! part ni I loike! XP) terus naik balik semangat, tak rasa down sebab terpaksa menonton kawan-kawan melantak ayam goreng bagai ala-ala tengok wayang yang takde ending....
Sampaikan Kak Ninja, kesian giler tengok aku tak boleh nak makan, terus bawa aku g McD beli bubur ayam...huhu...thanx kakak! Jasa mu dikenang...hehehehe....=)
Tapi selepas hari ke-empat, I feel ok. My teeth doesn't hurt anymore. They are bearable at least if I want to chew on something a bit harder than a grain of rice.

Tadaaa!!! This is a new picture of me wearing braces after 4 days of wearing em.....

Nampak tak? nampak tak? ha...(ehem-ehem)....sampaikan masa ambil ujian JPJ untuk test kereta, Uncle JPJ tu siap tanya, "Dik, SPM dapat berapa?" ...mula-mula blurr jap, pastu reply, "Saya student USM" terus takajot Uncle tu da...."Eh! ye ke! Ingatkan baru ambil SPM"...hehehehe....
Pastu ada pulak budak Chinese yang duduk sebelah aku tu, curious la katakan, mintak nak tengok aku punya result paper, so aku pun tanpa segan silu tunjuk. "Eh! You were born in 91 ah? I thought we were the same age. You look so young." and she was born in 93...pergh! bangga siot! So moral cerita di sini adalah, jangan malu kalau pakai braces! Tengok I, besi nilah kasi I nampak awets muda gitew. XP ahakz

Tapi begitulah ceritanya....aku dah pakai braces. Even when I skyped with my family, they were like excited giler, "Eh! kakak dah pakai braces! Tengok-tengok!" Pastu semua berkerumun depan laptop macam jakun n tak pernah tengok braces. So terpaksalah work-it-out! tayang kiri, tayang kanan macam model gigi lak kan....

Ada juga kawan-kawan yang perli kata rongak la...tapi aku tak kisah! don worry, nanti gigi ini bakal cantik dari diorang...(Shasholat a.k.a. Eugene punya pasat la ni) ngeee...X3

Dr. tu kata kalau rajin follow-up, then my braces will be off earlier than expected. Dia kata mungkin aku akan pakai 2 tahun. Aku pegang janji Dr tu....kalau tk...(pegang hammer + evil laughs)
Tak sabar nak ada gigi camni, boleh senyum selalu (macam la aku ni kekwat nak senyum kan? Walhal terlebih senyum sudey...sampikan kawan-kawan perli, "ko ni kalau tak senyum tak sah kan? tengok tu! tengok tu!"haha....ala-ala lagu Senyum nyanyian Ana Raffali; senyum...tak perlu kata apa-apa, Senyum..

xoxo
Hami

No comments:

Post a Comment